• Forside
  • Arbejdsområder
  • Regnskab
    • Bogføring og rapportering
    • Erhvervsservice
    • Perioderegnskab
    • Årsrapport
  • Revision
  • Rådgivning
    • Generationsskifte
    • Moms og afgifter
    • Senior Wealth
    • Skat
    • Økonomistyring
  • Nyheder
    • Satser og beløbsgrænser
  • Om os
    • Medarbejdere
    • Ledelse
    • Ledige stillinger
    • Målsætning
    • Politikker
    • Profil
    • Publikationer
    • Samarbejdspartnere
  • Kontakt
  • English
  • Nyheder
    • Satser og beløbsgrænser
    • Publikationer
  • Om os
    • Ledelse
    • Ledige stillinger
    • Medarbejdere
    • Målsætning
    • Politikker
    • Profil
    • Publikationer
    • Samarbejdspartnere
  • English
  • Kontakt
  • Revisormappen
  • Forside
  • Regnskab
    • Bogføring og rapportering
    • Erhvervsservice
    • Perioderegnskab
    • Årsrapport
  • Revision
  • Rådgivning
    • Generationsskifte
    • Moms og afgifter
    • Senior Wealth
    • Skat
  • Økonomistyring
  • Regnskab
    • Bogføring og rapportering
    • Erhvervsservice
    • Perioderegnskab
    • Årsrapport
  • Revision
  • Rådgivning
    • Generationsskifte
    • Moms og afgifter
    • Senior Wealth
    • Skat
  • Økonomistyring

Bliv kontaktet nu

Telefon kontakt
Sender

København Ø:
+45 33 15 27 27
Amager:
+45 33 15 27 27
Email:
tt@ttrevision.dk

Moms og afgifter

Vi assisterer med rådgivning, så beløbet er et korrekt udtryk for, hvad du skylder/har til gode i forbindelse med moms og afgifter. Din virksomhed kan hermed rette fokus mod det er er relevant i din virksomhed i ønsket om fremdrift.

Planlægning i forbindelse med køb og salg af virksomhed er en vigtig proces inden selve købet/salget. Virksomhedskøb og -salg omfatter mange aspekter såvel økonomiske som juridiske aspekter. I forbindelse med køb og salg af virksomhed findes der en række skatteretlige og selskabsretlige forhold og modeller, som skal vurderes. Derudover bør der ved virksomhedskøb og -salg bl.a. ske overvejelser omkring:

  • Løbende overdragelse af virksomheden
  • Finansiering af købet/salget
  • Budgetter for den fremtidige drift
  • Hvornår passer et køb/salg ind i de personlige planer?
  • Som et led i processen omkring køb og salg af virksomhed indgår desuden værdiansættelse af virksomhed. Værdiansættelse er en vanskelig disciplin, som kræver indsamling og tilgang til en række oplysninger.

Invester i rådgivning ved køb og salg af virksomhed

Vi yder rådgivning om de mange forhold, man skal tage hensyn til ved køb og salg af virksomhed. Vi ser os meget gerne som en aktiv sparringspartner til løsning af de mange problemer, som opstår, når man vil starte/afhænde virksomhed.Et køb eller salg af virksomhed starter ofte flere år før et køb eller salg effektueres. Inden søgningsprocessen efter en køber/sælger skal der afklares en række forhold hos dig, så du er velforberedt når det rigtige tilbud byder sig.

Vi deltager hvert år i transaktioner med virksomheder. Så køb og salg af virksomheder er vi vant til at håndtere hos TT Revision.

Vort mangeårige arbejde i hotel- og restaurantbranchen indebærer, at vi har stor erfaring inden for dette område. Vi yder derfor ofte assistance for vores kunder i forbindelse med bevillingsansøgninger. Vores erfaring viser, at en gennemarbejdet bevillingsansøgning indeholdende alle nødvendige oplysninger og bilag behandles hurtigt og effektivt. Således kan du sikre dig de retmæssige tilladelser inden start af virksomhed.

Bevillingsansøgning – en effektiv proces

Vi anbefaler, at du lader vores professionelle medarbejdere rådgive dig gennem processen for bevillingsansøgning til din virksomhed. På den måde kan du være sikker på, at alle retslinjer overholdes, at processen effektiviseres og du inden længe står med din bevilling i hånden – klar til brug!

Markedet for låneoptagelse er i konstant udvikling, og der kommer hele tiden nye lånemuligheder, men der er også over de senere år sket en stramning af kreditpolitikken i banker. Vi yder således rådgivning og assistance i forbindelse med Finansiering/låneoptagelse/låneomlægning og i forbindelse med låneansøgningen.

Låneansøgning der er professionel

Det er ikke altid lige nemt at finde den rigtige finansieringspartner. Vi starter selvfølgelig med jeres nuværende bank eller kreditforening, men deltager gerne i søgningen efter flere muligheder. Der skal ofte leveres budgetter, forudsætninger og beskrivelser ved en låneansøgning. Endvidere er det vigtigt, at virksomheden kender den styrkeprofil som banker anvender ved kreditvurdering. Det kan vi hjælpe med og gør, at I er et skridt foran når I eller vi sammen jer sidder i banken.

Vær sikker på et godt resultat ved at lade TT Revision rådgive og assistere dig i processen.

Vi plejer at stille 10 spørgsmål inden et bankmøde:

  1. Har vi en dagsorden til mødet?
  2. Hvem er det vi skal holde møde med fra pengeinstituttet?
  3. Har vi styr på det materiale vi skal have med – mangler vi noget?
  4. Hvad vil vi gerne opnå på mødet?
  5. Hvad mon pengeinstituttet gerne vil opnå på mødet?
  6. Kan vi redegøre for ”styrkeprofil” for din virksomhed (ved vi, hvor virksomheden vil hen på kort og lang sigt)?
  7. Kan vi redegøre for en plan B, hvis det skulle blive nødvendigt?
  8. Hvilke sikkerheder og kautioner har vi afgivet og skal der ske ændringer heri? Og har vi andet der kunne blive bragt i spil (bruttoliste)?
  9. Hvordan er status på renter, gebyrer og andre aftaler med pengeinstituttet (hvordan kører det daglige samarbejde og har der været overtræk i perioden)?
  10. Kan der være alternative finansieringsmuligheder?

TT Revision København Ø

Indiakaj 6 · 2100 København Ø
Tlf. +45 33 15 27 27 · Email tt@ttrevision.dk

 

TT Revision Amager

Raffinaderivej 8 · 2300 København S
Tlf. +45 33 15 27 27 · Email tt@ttrevision.dk

 

Følg os på LinkedIn
Kontakt os

Send os en besked

Sender

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Netværk

 

All rights reserved  ·  2020  ·  TT Revision

Persondataforordningen (GDPR)

Databehandleraftale
Aftalebrev Revision
Aftalebrev Udvidet gennemgang
Aftalebrev Gennemgang
Aftalebrev Assistance